Gaița Zeflemitoare – ultimul volum al seriei Jocurile Foamei

Am cam uitat să pun informații care au apărut înaintea blogului, dar care încă sunt valabile, așa că m-am decis să scriu puțin și despre una dintre seriile mele preferate, Jocurile Foamei.

Deci, avem titlu, copertă şi dată de lansare pentru ultimul volum din trilogia Jocurile Foamei de Suzanne Collins.

În traducere directă, titlul original este Gaiţa-Zeflemitoare. Pentru cei care au citit primele două volume, cred că este un titlu foarte bine ales. NU ştiu dacă acesta va fi şi titlul ediţiei româneşti, întrucât traducătorul şi echipa redacţională vor hotărâ împreună care este cel mai nimerită alegere. Vouă cum vi se pare? Ar fi ciudat să vezi pe raft o carte cu titlul “Gaiţa-Zeflemitoare”?

Ediţia în limba engleză va fi lansată pe 24 august 2010. Deocamdată nu se ştie nimic despre intrigă şi manuscrisul nu e disponibil nici măcar pentru agenţi.

Ediţia în limba română va apărea în toamna 2010.

Se pare că va fi un tiraj foarte mare: 750.000 de exemplare doar pentru lansare.

21 thoughts on “Gaița Zeflemitoare – ultimul volum al seriei Jocurile Foamei

  1. Vedeti? Tocmai asta e problema la romani. Suntem prosti din nascare si mult prea snobi. Mockingjay e si pt americani un titlu ciudat. Dar ei au acolo librari, nu vanzatori de carte. Adica angajatii sunt dedicati trup si suflet cartilor, sunt cititori inraiti si de aceea nu iti vor rade in nas cand te duci sa intrebi de un titlu mai ciudat. Spre deosebire angajatii nostri, unde numai cativa sunt cu adevarat pasionati de carte (in Iasi, la Humanitas din Carrefour si la Carturesti am vazut asemenea… „specimene” pe cale de disparitie).
    Si inca ceva: eu, daca ma duc la librarie, nu intreb niciodata de un titlu. Ma uit eu pe unde trebuie si stiu daca e sau nu. Insa mi s-a intamplat alaltaieri sa ma duc la Humanitas si sa caut Hotul Vrajitor. Am intrebat-o pe tipa de acolo doar atat: „Noutati de la Rao aveti?” Si m-a dus in spate, unde abia sosisera si nu aveau pret (de aceea nu erau expuse).

    Apreciază

    • Eu nu am patit asa niciodata din simplul motiv ca prefer sa imi comand cartile de pe site-ul editurilor. Mi se pare mult mai simplu, dar cred ca acum vreo 2 saptamani am convins o prietena sa incerce Jocurile Foamei si ca sa aiba cartea mai repede a mers la librarie. Ajunge in librarie si intreaba: Aveti cartea Jocurile Foamei? La care vanzatoarea face niste ochi cat cepele si spune: Nu! Prietena mea insista: Este aparuta la editura Nemira si este scrisa de Suzanne… Nici nu apuca sa termine de spus ca vanzatoarea si intervine: NU avem aceasta carte.
      Deci, Shauki ai mare dreptate. In ziua de azi daca intrebi in librarie de o carte cu un titlu mai ciudat se uita la tine mai ceva ca la un extraterestru si iti spune ca nu are, chiar daca undeva printr-un colt au totusi ceea ce le ceri.

      Apreciază

    • Ma bucur ca ti l-ai comandat. O sa vezi ca am avut dreptate si ca o sa iti placa la nebunie. Imi pare rau ca nu am mai reusit sa intru pe mess… tezele astea ma omoara. Oricum sa imi spui daca ti-a placut dupa ce o citesti.

      Apreciază

      • Glumesti?!?!?!
        Noiembrie ?!?!?!
        Pai nu in septembrie ar trebui :((
        eu astept de 1 an si cartea :((
        Nu mai pot X( sa apara odata X( ce le ia atata sa o traduca X( nu is melci!! nu ei o scriso !!! Innebunesc!!! :(( =((

        Apreciază

      • Deea trebuie sa intelegi ca volumul are aproape 600 de pagini ce nu pot fi traduse intr-o luna. In plus mai ia ceva timp si tehnoredactarea si tiparirea si alte chestii. Ar trebui sa fim multumiti ca o sa citim volumul inainte de sfarsitul anului. ALte edituri se misca mult mai greu.

        Apreciază

    • O sa i se faca si film. Au fost cumparate drepturile de autor deja. Oricum, de ce esti impotriva filmului??? Mie mi se pare chiar benefic si o sa intregeasca oarecum seria de carti. In plus, Suzanne o sa fie scenarista si ea o sa isi doreasca cel mai bun scenariu pentru filmul ce trezeste la viata personajele din imaginatia ei.

      Apreciază

Vrei să întrebi sau să spui ceva? Lasă un comentariu!

