Soția călătorului în timp de Audrey Niffenegger

Aș putea caracteriza această carte în doar câteva cuvinte spunând că în această poveste dragostea adevărată reușește să treacă dincolo de barierele impuse de timp, dar cum mie îmi place să mă lungesc, o să vă povestesc în mare ce se întâmplă în carte, dar și ce mi-a plăcut mie. Și sunt multe scene care mi-au plăcut.

Ador replica de pe spatele cărții: „Urăsc să fiu acolo unde ea nu este, când ea nu este. Și totuși plec mereu, iar ea nu mă poate urma.”  

Întreaga poveste se învârte în jurul celor doi, cum să îi numesc? Îndrăgostiți? Mă mai gândesc. Cert e că Henry avea 36 de ani atunci când o vede pentru prima dată pe Clare care avea pe atunci doar 6 ani. Ciudat nu? Ei bine, atunci când ai un ceas genetic defect care te poartă în timp atunci când nu vrei și te duce în cine știe ce trecut sau viitor, lucrurile nu mai sunt chiar atât de ciudate.

Claire crește avându-l pe Henry alături din când  în când atunci când timpul îl poartă spre pajiștea din curtea casei ei. Clare notează fiecare vizită cu ajutorul lui Henry pentru a putea ști când se vor mai întâlni și atunci când îl întâlnește în viața reală îl i-a prin surprindere. Deși ei se cunosc de când Clare avea 6 ani, Henry nu o recunoaște. Lucrurile sunt  foarte complicate. Plecările și sosirile lui Henry sunt destul de dureroase deoarece el nu știe niciodată unde ajunge și în plus el rămâne fără haine, deoarece „teleportarea” nu îi permite să i-a cu el nimic. Totuși, el e în stare să facă orice pentru a o face fericită pe Claire.

Un moment foarte amuzant a fost cel în care cei doi încearcă să își găsească o casă. Bineînțeles că Henry, călătorind în viitor știe exact casa pe care cei doi o vor cumpăra doar văzând un anumit loc din ea. Claire tot încerca să vadă casa în timp ce Henry o tot grăbește spunându-i că nu e casa perfectă pentru ei până ce ajung să o găsească și să o aleagă pe cea pe care o văzuse în mica lui incursiune în viitor.

Totuși lucrurile nu sunt numai miere și zahăr pentru cei doi îndrăgostiți și căsătoriți deoarece călătoriile în timp le afectează viața de cuplu. El dispare tocmai atunci când ea îl vrea alături sau atunci când are nevoie de el. Deși sunt și momente superbe pe care cei doi le petrec împreună, de cele mai multe ori, Claire rămâne doar cu hainele lui Henry.

Povestea e plină de întâmplări care par să fie smulse ba din basme, ba din tragedii. Finalul este absolut emoționant (mie mi-au dat lacrimile pentru că nu mă așteptam la un astfel de sfârșit) . Aș avea atât de multe detalii să vă spun, dar ar trebui să nu mă mai opresc din scris și totuși o recenzie trebuie să mai aibă și un final, așa cum are și cartea. Dacă vreți să aflați cum se sfârșește poveste celor doi îndrăgostiți care încearcă să aibă și un copil trebuie neapărat să o citiți. Este un must read, în special pentru cei care iubesc poveștile de dragoste, deși eu cred că ar trebui să o citească toată lumea pentru că într-un fel prezintă sacrificiile pe care trebuie să le faci pentru a rămâne alături de persoana iubită.

Recomand această carte tuturor. Citind-o nu aveți nimic de pierdut, ci numai de câștigat. Sper că îmi veți urma sfatul și veți citi cartea. Aștept bineînțeles și părerea voastră, deși vă rog să nu dezvăluiți mai mult decât am dezvăluit eu deja.

Cartea o puteți găsi prin librării, dar și pe site-ul editurii Tritonic la doar 29,6 lei. Click aici pentru a o comanda.

3 thoughts on “Soția călătorului în timp de Audrey Niffenegger

  1. Pingback: Movie ON #1 – Soția Călătorului în Timp (The Time Traveler’s wife) « Sabinna's Angel for a story

Vrei să întrebi sau să spui ceva? Lasă un comentariu!

