Revolta (Jocurile Foamei #3) de Suzanne Collins

Finalul superbei trilogii Jocurile Foamei m-a surprins într-un mod atât de plăcut încât nici nu știu cum să vă descriu asta. Deși am citit-o prin vara lui 2010 și până acum nu am avut suficient timp să îi scriu și recenzia, pot spune că mie încă nu îmi vine să cred că s-a terminat. Pur și simplu mai vreau. Povestea lui Katniss este atât de frumoasă, de emoționantă, dar și plină de încercări, sacrificii și tragedii care uneori nu pot fi date uitării, ci lasă răni adânci. Uneori rănile sunt atât de adânci încât nu se pot vindeca și trebuie pur și simplu  să trăiești cu ele toată viața. Dacă ați citit cartea știți cu siguranță la ce mă refer, dacă nu, grăbiți-vă și citiți-o pentru că merită fiecare bănuț și minuțel. În plus, în curând veți putea vedea ecranizare primului volum, mai exact în martie 2012.

Așa cum mulți știu, Jubileul Pacificării nu se încheie așa cum ar trebui și Katniss se trezește undeva departe, tocmai pe tărâmul celui de-al 13-lea district, cândva distrus de Capitoliu. În același timp, districtul 12 este pur și simplu șters de pe hartă și majoritatea populație moare înghițită de dărămături sau cuprinsă de flăcările ce mistuie totul în calea lor.

Când își revine, Katniss este marcată de pierderea locului pe care îl considerase întotdeauna acasă și de faptul că Peeta ajunge în mâinile președintelui Snow, în Capitoliu. Katniss are un singur scop: eliberarea lui Peeta cu orice preț. Pentru asta, ea încheie un pact cu președinta districtului 13 în care ea menționează clar că ea e cea care îl omoară pe Snow, pe lângă alte cereri.

Districtul 13 începe să fie bombardat, dar Katniss nu se dă bătută și prin intermediul unor spoturi își menține legătura cu cei din districte, îi încurajează și îi face pe toți să își dorească o REVOLTĂ ce poate schimba totul. Felul în care se arată, vie și de neoprit îi face pe toți să vadă ceea ce este ea cu adevărat, GAIȚA ZEFLEMITOARE, singura capabilă să le dea forța pentru a lupta și pentru a-și recăpăta libertatea.

Katniss reușește să ajungă în Capitoliu, să se apropie de Snow și să încerce să îl smulgă pe Peeta din mâinile celui care a încercat mereu să le facă rău. Dacă v-a reuși să ajungă până la el și să îl elibereze veți afla doar citind cartea (seria) pentru că eu nu am de gând să vă dezvălui tot.

Felul lui Katniss de a se purta și de a gândi m-a impresionat enorm, iar finalul mi-a adus vreo câteva lacrimi deși într-un fel mă așteptam la el, dar cum poți uita că ai participat de două ori la jocurile foamei, că printr-un miracol ai scăpat, dar ai rămas cu urme adânci care nu îți permit să îți trăiești viața așa cum ți-ai dori? Cum poți da uitării toate momentele din arenă în care oamenii mureau în fața ta, fie de mâna ta sau de a altcuiva? Cum poți alunga coșmarurile ce te trezesc în mijlocul nopții? Cum poți?? Ei bine, aflați că nu se poate.

Deși Katniss nu mai trebuie să lupte pentru a trăi, luptă zi de zi pentru a uita totul, pentru a avea o viață fericită.

Vreau doar să vă mai spun că am recomandat această serie unor persoane și nimeni nu s-a plâns. Cu toții au spus că este o poveste incredibilă. Eu spun că e o poveste în care dragostea îi împinge pe oameni către sacrificii și către o luptă continuă atât pentru lucrurile în care cred, cât și  pentru dreptul la libertate și viață. Într-un fel cartea amintește de momentele în care oamenii se aflau sub conducerea dictatorilor și suferea din toate punctele de vedere. Această serie este pur și simplu o lecție de viață pe care noi toți ar trebui să o învățăm. Pe mine m-a schimbat și acum văd lumea puțin altfel. Sper că și pe voi v-a schimbat și că ați reușit să vă maturizați alături de Katniss.

Sper că v-am convins să o citiți, așa că vă urez Lectură plăcută! Cartea și seria (la doar 60 lei) o puteți cumpăra de aici.

8 thoughts on “Revolta (Jocurile Foamei #3) de Suzanne Collins

  1. Este o serie superba. Foarte multi au zis ca au fost cam dezamagiti de acest volum,ca se asteptau la altceva,insa mie mi-a placut foarte mult. Finalul a fost cu adevarat trist.

    Apreciază

    • A fost trist intr-un fel diferit. A fost trist pentru ca e realist. Nu poti scapa de trecut, o umbra a lui te bantuie toata viata. Pana la urma autoarea a surprins perfect acest detaliu. Mie mi-a placut foarte mult.

      Apreciază

  2. mie mi s.a parut ok sfarsitul. desi voiam muuult mai mult. poate o descriere a noilor jocuri ale foamei cu copi din capitoliu, dar a fost oricum ok. ultima fraza cu „dar sunt jocuri si mai rele” m-a facut sa plang si..dupa ce am citit cartea am inceput sa am o alta perspectiva in legatura cu viata..
    este cea mai realista carte pe care am citit-o si chiar daca mi-a parut rau de personajele care au murit intr-un fel ma si asteptam. adica…o revolta cere sacrificii, iar katniss a sacrificat aproape totul. pe sora ei, prietenia cu gabe, toti cei de care se simtea apropiata..chiar si relatia cu mama ei.
    singurul care i-a ramas cu adevarat a fst peeta.
    si…chiar este o serie exceptionala. eu am citit-o larecomandarea unei persoane si nu am fst dezamagita. de niciun volum

    Apreciază

  3. Nu ma pot abtine sa nu raspund.Cartea e captivanta, inovatoare, dar nu va inteleg.Ce este superb: moartea atator mii de oameni nevinovati?Axarea pe povestea unui personaj: Katniss, nedreptatea pe care o simtitm pentru soarta ei, pare o ironie a autoarei insasi care ne asemuieste cu locuitorii Capitoliului.
    Realismul povestii este dat de caracterul infect al omenirii.Finaul infatiseaza pedeapsa autoarei aplicat celor care incalca regurile moralitatii.Poate ar trebui sa existe o asemenea entitate si in viata reala.

    Apreciază

Vrei să întrebi sau să spui ceva? Lasă un comentariu!

