Evermore (Nemuritorii #1) de Alyson Noel

Înainte să plec la București să mă înscriu pe la facultăți m-am gândit că ar trebui să folosesc timpul pe care aveam să îl petrec acolo, așa că mi-am luat și câteva cărți cu mine. Printre acestea era și Evermore de Alyson Nöel.

La început nu știam la ce să mă aștept pentru că auzisem atât pareri bune cât și rele, dar i-am dat o șansă și mi-am dat seama că e o carte chiar foarte bună. Întreaga acțiune a cărții se învârte în jurul lui Ever. Ea e fată normală, cu o viață obișnuită de adolescentă până când o tragedie îi schimbă brusc întreaga existență – până aici e ca orice altă carte nu-i așa? Totuși povestea asta e puțin diferită. Stupidul accident în care Ever își pierde familia pentru ea e mai mult decât o tragedie. Pe lângă faptul că ea este singura supraviețuitoare, iar toată lumea consideră acest lucru un miracol, aceasta se trezește peste noapte cu puteri pe care le credea imposibile. Acum poate auzi gândurile celor din jur, poate vedea aure și printr-o simplă atingere poate afla povestea oricărei persoane.

Se închide în sine, își schimbă stilul vestimentar și se retrage mereu departe de oameni cu ipodul mereu în urechi și cu muzica la maximum. După accident, Ever se mută împreună cu mătușa ei într-o casă nouă, încercând să înceapă o viață nouă. Deși Simone încearcă să îi ofere totul, lipsa părinților, noile puteri și apariția misterioasă și surprinzătoare a surorii ei (moarte) îi dă viața peste cap.

Atunci când Damen își face apariția la școală, Ever se poartă ca deobicei și chiar dacă el se așează exact lângă ea, aceasta nu îl bagă în seamă, dar își dă seama că atunci când el vorbește toate celelalte voci îngheață ca prin magie și totul se oprește în loc. Totuși, gluga ei „protectoare” o ține departe de ochii lui. Am uitat să vă spun că Ever e tipa cu plete lungi și blonde ce pare desprinsă din revistele de modă?? Probabil, dar atunci când gluga ei nu o mai protejează și ochii ei privesc fix în cei ai lui Damen totul se schimbă și ea se îndrăgostește pe loc fără să poate împiedica acest lucru.

Totul pare prea frumos ca să fie adevărat, nu?

Damen apare și dispare tot timpul, iar Ever devine din ce în ce mai suspiciosă și mai curioasă. Ea nu știe mai nimic despre el. Nu are habar dacă are familie, nu știe unde stă, ci doar că s-a îndrăgostit. Dar oare sunt sentimentele ei suficient de puternice încât să treacă peste secretul ce se ascunde în spatele misterioasei vieți a lui Damen?? V-aș spune eu, dar v-aș strica plăcerea de a mai citi cartea. Oricum, ca să fie clar, Damen nu este un vampir.

Ever începe să studieze cu atenție comportamentul lui Damen și realizează că el e bun la orice. Pictează ca și cum ar fi Picasso, are bani (îi câștigă) fără să muncească sau să depună prea multe eforturi și are o prietenă puțin cam ciudată, Drina, ce o separă pe Ever de una dintre cei mai buni prieteni ai ei, Haven.

Atunci când Ever, ajutată de surioara ei, Riley (fantoma ei sau spiritul ei, cum preferați) găsește casa lui Damen și intră prin efracție, ceea ce găsește acolo o înspăimântă și o lasă fără cuvinte. Dar Damen se întoarce acasă și cei doi sunt față în față și nu par foarte veseli… Totuși, nu uitați de Drina pentru că și ea mai are ceva de spus, mai ales că ea pare să se fi îndrăgostit de Damen cu mult timp în urmă, poate chiar prea mult.

Cam atât pot eu să vă spun pentru că nu vreau să stric nimănui plăcerea de a citi cartea. Mie mi-a plăcut pe ansamblu. Nu pot spune că e perfectă sau preferata mea pentru că au fost câteva scene pe care nu le-am înțeles așa bine; de exemplu, nu înțeleg cum Ever poate să se îmbete în camera ei fără ca Simone, mătușa ei să își de-a seama. Bine, poate că unii ar înțelege chiar și scena asta, dar sincer mi se pare că nu ar fi trebuit să existe în carte.

Vreau să închei această recenzie într-o notă optimistă pentru că mi-a plăcut cartea și o să vă mai spun doar că finalul e ceva la care nu te aștepți. Chiar dacă aflați ce este de fapt Damen (nu, nu e un zân sau ceva de genul), ceea ce urmează e puțin cam neașteptat. Sper că veți citi și voi cartea și că vă va plăcea, dar și că veți reveni pe aici cu impresii și păreri.

11 thoughts on “Evermore (Nemuritorii #1) de Alyson Noel

  1. Si eu am citit-o, dar neah. De ce? La inceput primele 2 capitole au fost bune, dar pe urma m-a plictisit cu multe si multe descrieri. Povestea in general e bune, imi place, dar nu scrie bine.
    Se pare ca sunt de partea rea la aceata carte.
    Eu sper ca urmatoarea carte sa fie mai buna ca prima.

    Apreciază

  2. Am citit primele doua volume..Mi-au placut, nu neg..dar la un moment dat erau enervante asemanarile cuThe Vampire Diaries. Le-am citit pe ambele pe nerasuflate si abia astept sa gasesc in librarii si urmatoarele volume.

    Apreciază

Vrei să întrebi sau să spui ceva? Lasă un comentariu!

