Școala de Vară în Jurnalism și Comunicare – Onești 2011

Update: Am adăugat și o poză cu noi, participanții în timp ce făceam un energizing, mai pe românește, un joc pentru a deveni mai fresh.

Așa cum vă spuneam acum câteva zile, săptâmâna ce abia a trecut am fost foarte ocupată cu Școala de Vară în Jurnalism și Comunicare și uitați ce a ieșit.

Acum două săptămâni, când abia mă întorsesem de la București fericită că am fost admisă la Facultatea de Jurnalism și Comunicare din cadrul Universității București, am zărit pe facebook anunțul unei Școli de Vară în Jurnalism și Comunicare care avea să fie organizată chiar în orașul meu, Onești, de organizația Onestin. Din curiozitate, dar și cu speranța că aveam să fiu acceptată am trimis CV-ul și scrisoarea de motivație, cei drept, cam târziu și spre surpinderea mea, am fost una dintre cele 20 de persoane acceptate.

Luni, pe 8 august a avut loc deschiderea oficială a Școlii de vară. Când am intrat în sală și am văzut aproape toate mesele pline m-am panicat puțin și mi-am spus „aici sigur nu e locul meu”. Erau atât de multe persoane pe care nu le cunoșteam încât am crezut că niciodată nu aveam să reușim să ne cunoaștem și să ne împrietenim, dar acum mă bucur că m-am înșelat. A fost o experiență minunată pe care aș repeta-o în fiecare vară. Într-un timp atât de scurt, de doar o săptămână, am văzut și am învățata atât de multe lucruri, fără să depun efort pentru a memora ceva. Totul mi s-a întipărit în minte pur și simplu.

În a doua zi am avut șansa de a participa la corectura unui număr de ziar, am discutat cu ziariștii Ion Moraru și Florinel Plantos și am aflat câteva ponturi pentru a face un articol cât mai bun și mai interesant. Miercuri dimineață ne-am așezat pe scaunele Cafenelei Literare pentru a corecta Ziarul Ora 25, dar am terminat prin a discuta despre denumirea ziarului și ne-am trezit cu o listă de lectură destul de lungă, printre care și volumul Ora 25 scris de Virgil Ghiorghiu pe care sper să o citesc cât mai curând.

Am fost absolut fascinată de Radio Connect FM și îmi doresc atât de mult să mă întorc acolo. Pur și simplu nu îmi puteam desprinde ochii de pe monitoare și microfoane în timp ce ascultam atentă fiecare sunet. Îmi place la nebunie. Din exterior, un radio pare ceva obișnuit, dar din interior e cu totul altceva. Mie mi-a plăcut la nebunie.

Ca niște viitori jurnaliști ce suntem, joi am fost pe teren, în Cmuna Buciumi pentru a face un articol: Tradiție vs. Modernism. A fost ca o scurtă călătorie în timp în care am reușit să vedem obiecte pe care le foloseau străbunicii noștri și am încercat pentru câteva ore să ne imaginăm cum își trăiau aceștia viața. Am încercat și eu să torc lână, dar fuiorul de lână era puțin cam năzdrăvan și tentativele mele au fost puțin cam neîndemânatice. Ne-am plimbat pe ulițe și am discutat cu oamenii încercând să aflăm care sunt problemele care îi macină, dar în același timp am vreut să îi facem să ne descrie viața lor când erau de vârsta noastră și cred că ne-am descurcat foarte bine.

Vineri am fost pe la bibliotecă și chiar dacă mai fusesem pe acolo nu văzusem arhivele în care am descoperit cărți vechi și prăfuite ce păstrau mirosul acela specific. Am incercat sa aflam mai multe despre biblioteca  și ne-am dat seama de calitatile noastre de viitori jurnalisti.

Mi-a placut la nebunie ca dupa doar doua zile deja ne cunoșteam și vorbeam ca si cu ne stiam de secole. Am fost un grup unit și ne-am distrat în fiecare moment chiar dacă trebuia să realizăm articole și aveam cu toții idei diferite. Nu știu cum, dar chiar ne ascultam unii pe alții și încercam să introduucem toate ideile în așa fel încât rezultatul să fie unul foarte bun. Cred ca cel mai mult ne-am distrat la radio, atunci când încercam să dăm probe de voce. Din cauza emoțiilor și a tensiunii ce se simțea în aer vocile noastre începeau să tremure, dar până la urmă cred că noi, toți am făcut o treabă foarte bună.

Ne-am bucurat și de un Workshop foto și video și am încercat și noi pentru cțteva minte să facem fotografii ca niște profesioniști. Vineri am vorbit chiar și despre bloguri și am aflat și lucruri pe care nu le știam, așa că până la urmă a fost o experiență minunată de care am putut să mă bucur.

Sâmbătă am fost la un Concert Folk, în parc, iar duminică, împreună cu Adelina Chelniciuc am încercat să realizăm emisiunea Ora tinerilor și sper că ceea ce s-a auzit în radio îi va determina și pe alții să se implice în astfel de proiecte pentru că merită. Deși pentru mine e prima dată când particip la astfel de proiecte realizate de Onestin sunt foarte bucroasă că am fost acceptată și le mulțumesc atât organizatorilor, cât și paricipanților pentru că de la fiecare în parte am învățat câte ceva ce îmi va folosi toată viața.

8 gânduri despre „Școala de Vară în Jurnalism și Comunicare – Onești 2011

  1. Foarte interesanta experienta ta! Inca ceva bun de pus la CV! Felicitari ca ai fost acceptata unde ai vrut si ca ai invatat lucruri noi! Ar fi exceptional daca intr-o zi am citi articole din ziare scrise de tine ;).

    Apreciază

  2. Foarte tare 🙂 !
    Și eu vreau să intru la jurnalism în București , când mi-a veni vremea .
    În poza pe care ai postat-o , făcea-ți un warm up ce îmi amintește de ceea ce făceam și noi înainte de workshop-uri . Deci din curiozitate , ce făceați ? 🙂

    Apreciază

Vrei să întrebi sau să spui ceva? Lasă un comentariu!

