Invenția lui Hugo Cabret de Brian Selznick

Am profitat de târgul de carte Gaudeamus (2011) și mi-am luat și eu Invenția lui Hugo Cabret de Brian Selznick. Am vrut să citesc mai întâi cartea și abia apoi să urmăresc ecranizarea. Sincer, nu aveam cine știe ce așteptări de la această carte mai ales că din cele peste 500 de pagini, mai bine de jumătate dintre ele sunt pline de ilustrații. Totuși, într-o seară mi-am făcut curaj și am început să o citesc. Îmi aduc aminte că pe la ora 2:00 urmăream filmul. Pot spune că ambele m-au impresionat și mi-au depășit așteptările.

Începutul merge mai greu, dar când lucrurile încep să se lege povestea devine din ce în ce mai interesantă. Hugo este băiețelul rămas singur pe lume ce trebuie să se descurce în gara în care unge ceasurile în locul unchiului său după dispariția acestuia. Pentru a supraviețui, acesta este nevoit să fure mâncaredin cauza faptului că el nu poate primi salariul unchiului său. În același timp Hugo fură și diferite jucării cu mecanisme din prăvălia unui bătrân pentru a putea repara singurul lucru ce-l unește de tatăl său: omul mecanic. Toate planurile i se dau peste cap atunci când este prins de către proprietarul prăvăliei. Hugo este nevoit să lucreze pentru acesta și să aibă și grijă de ceasuri în același timp. Începe să aibă din ce în ce mai puțin timp pentru a repara omul mecanic și carnețelul cu indicații continuă să fie în posesia proprietarului prăvăliei.

Munca în prăvălie are și o parte bună: Isabelle, nepoata lui Papa Georges, proprietarul magazinului de jucării. Cu ajutorul Isabellei, Hugo îl întâlnește pe Etienne,un bun ajutor în rezolvarea misterului omului mecanic și a ceea ce se ascunde în spatele bucăților de metal. Deși carnețelul pe care Hugo îl are pentru a asambla omul mecanic și pentru a-l face să funcționeze e foarte folositor, acesta tot are nevoie de ajutorul Isabellei și a ciudatei cheițe în formă de inimă.

Hugo este absolut convins că dacă va reuși să repare omul mecanic, acesta îi va scrie un mesaj din partea tatălui său.

Nu vreau să vă povestesc chiar tot ce se întâmplă cu omul mecanic și cu Hugo pentru că este o poveste prea frumoasă și nu vreau să stric misterul sau să vă fac să vă pierdeți interesul.

La finalul lecturii, unii dintre voi își vor da seama chiar și de ce cartea e pe jumătate plină de schiță și poate chiar și de ce povestea pare că se învârte în jurul lui Hugo, deși mie mi s-a părut ăn final că el a fost doar un instrument prin care s-a ajuns la adevăratul personaj principal. Deși pare o carte pentru copii, eu cred că dacă aș fi citit-o acum câțiva ani nu aș fi înțeles pe deplin toate semnificațiile și nu aș fi realizat cine e Georges Melies cu adevărat. Cartea ascunde mult mai multe lucruri decât cele care apar la prima vedere.

Citiți și voi aventura lui Hugo Cabret pentru a descoperi misterul ce învăluie omul mecanic la un preț super mic de aici.

Să vă povestesc câteva lucruri și despre film?

Aveam așteptări foarte mari după ce am auzit că regizorul e nimeni altul decât Martin Scorsese și nu am fost dezamăgită. Ecranizarea urmărește în mare firul pe care e construită și cartea. Începutul și finalul oglindesc perfect romanul, restul e undeva la mijloc, dar merită fiecare minuțel petrecut cu nasul în carte și în fața laptopului.  Mi-a plăcut la nebunie faptul că Invenția lui Hugo Cabret împletește realitatea cu ficțiunea într-un mod de-a dreptul excepțional.

Sper că v-am convins să citiți și voi Invenția lui Hugo Cabret.

Mai multe detalii despre film și un trailer puteți găsi în postarea de aici.

5 thoughts on “Invenția lui Hugo Cabret de Brian Selznick

  1. Mie sincer nu mi-a placut cartea.Mi s-a parut plictisitoare si prea putin literara.Dar,trebuie sa recunosc ca desenele sunt frumoase.Si in spatele povestii se ascund informatii interesante despre istoria cinematografiei…

    Apreciază

Vrei să întrebi sau să spui ceva? Lasă un comentariu!

